Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Έλληνας: Ευρωπαίος, Ανατολίτης ή και τα δύο?



Θα δανειστώ τα λόγια της αείμνηστης Μελίνας Μερκούρη.." Ο Έλληνας με το ενα μάτι Κοιτα την Δύση και με το άλλο την Ανατολή "..
Κι αν βαλω τις αναμνήσεις μου στο On, θα τρεξουν μπροστά μου εικόνες απο τις διακοπες μου τα τελευταία χρόνια στις βορειοδυτικές χωρες της Ευρώπης. Εκει οπου δε μπορεσα ποτέ να συμβιβαστω με το "σουττττ...ησυχία..." στις 9 το βράδυ. Εκει που δεν μπόρεσα ποτε να κατανοήσω την "ανωτερότητα" των γυναικών,την ελλειψη πρώτου λόγου των αντρών στις σχέσεις. Εκεί που έψαχνα να βρω μια αχτίδα Ηλιού να λουσει το πρόσωπο μου λες και ηταν το ναρκωτικό που μου ελειπε καιε μέρα για να εχω ενέργεια. Εκει οπου ήθελα να μιλησω και να γελάσω δυνατά και δε μμπορούσα γιατί όλοι γύρω μου με κοιτούσαν ως uefo και οταν με ρωτούσαν "you are from Greece ha?"και η απάντηση μου ηταν γεματη περηφάνεια,χαμόγελο και μια δόση ναρκισσισμου και ανωτερότητας "Yes!", εφευγαν κουνώντας λιγο ειρωνικά το κεφάλι.
Οχι Όλοι.. Αυτοί ίσως μονο που ποθουσαν οτι εχω εγω ως Ελληνίδα..
Θαύμασα ομως πολλά.. Την καθαριότητα,but no one is perfect..so..,το πρωινό ξύπνημα ανευ αναγκαιότητας διδύμου καφέ-τσιγάρο. Την υπευθυνότητα.
Μα οσο κι αν προσπαθούσα να τα αντισταθμισω,ήξερα πως δε θα μπορούσα εκει ποτέ!
Ειναι σαν να φυλακιζεις αγριογατα σε κλουβί.
Ετσι ειναι ο Έλληνας..
Δε φταίμε εμείς.. Φταίει το DNA μας. Αυτο που υπάρχει μεσα μας αιώνες.  Αυτο που παλεύει με την "ταμπέλα" του Ευρωπαίου και την "βρώμικη φανέλα " που μας ειχαν "ντύσει" χρόνια εκατοντάδες οι κατακτητές μας..
Δε θα κατανοήσουν ποτε αυτο το DNA. Μονο οσοι μας μοιάζουν. Μαχητές. Αισιόδοξοι. Πεισματάρηδες. Givers and not takers..

Δεν ειμαι Ευρωπαία. Δεν ειμαι Ανατολιτισσα.Ειμαι μονο Ελληνίδα.
Αν θα μπορουσε ενα κρατος μονο του να ηταν και ηπειρος,multinational,αυτη θα ηταν η Ελλάδα.
Και συγνωμη αγαπημενη μου Μελίνα αλλα θα διορθώσω λιγο τα λογια σου...:
Δεν εχει ο Έλληνας στραμμένο το ενα ματι στην ανατολη και το αλλο στην Δύση..
Δε μας πολυ νοιάζει κιόλας.. Τα ματια μας τα έχουμε εδώ μονο.
Τα ματια ολων των αλλων ειναι στραμμένα στην Ελλάδα. Ήταν,είναι και θα ειναι..
Για τους λόγους που ξέραμε πάντα. Για τους λόγους που ηθελαν πάντα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου